3. Ordensreglement

Ordensreglement for Grundejerforeningen Tritonparken.

Ordensreglement for Grundejerforeningen Tritonparken.

Nedenstående punkter er en oversigt over de ordensregler der er gældende for Grundejerforening Tritonparken udover hvad der er opført i foreningens vedtægter.

Det er vigtigt at alle medlemmer af foreningen, bakker op omkring de ordensregler der er for foreningen, således at Grundejerforeningen fremover forsat kan fremstå som en helhed hvor det er rart at bo.

Triton stammer fra den gr&aeligske mytologi – og Triton er søn af den græske gud Poseidon, og han er den, der bringer havet i ro igen, når det har stormet.

    1. Bilkørsel.

      Bilkørsel på flise og gangarealer må kun ske i særlige tilfælde, for eksempel i forbindelse med sygdom eller af – og pålæsning i større målestok. Når den given aktivitet er gennemført skal bilen flyttes umiddelbart. Det er på ingen måde tilladt at have bilen parkeret på flise og gangarealer igennem en længere periode. Bilkørsel på græsarealer er ikke tilladt.

    2. Parkering.

      Parkering skal ske indenfor de afmærkede båse på de respektive parkeringspladser. Det er ikke tilladt at have campingvogne eller lignede stående på parkeringspladserne igennem længere tid.

    3. Affaldsordning.

      Hver enkelt husstand har sin egen affaldscontainer stående til restaffald (sorte poser) og madaffald (grønne poser). Der er ligeledes opstillet et antal containere på fællesarealer til opsamling af pap/papir, plast/metal og glas. Større emner eller noget der kategoriseres som storskrald må IKKE lægges i disse containere.

      Det er vigtigt at disse udelukkende anvendes til de foreskrevne formål, samt at hvis de er fyldte, at man ikke henstiller affald ved siden af containerne, idet der ikke kommer nogen og rydder op. Er containeren fyldt, så anvend en anden eller bortskaf affaldet på anden vis. Der er opstillet en “container” til flasker ved en af affaldsstationerne.

      Hvis glascontaineren er fyldt, er det vigtigt at der ikke henstilles flasker ved siden af, idet de ofte går itu og flyder på flisearealet – til fare for mennesker og dyr.  Husk den kun skal anvendes til flasker og evt. glas – men ikke spejle, vinduer eller lignende. I øvrigt henvises til den kommunale affaldsbeskrivelse.

      Der må ikke henkastes haveaffald, potteplanter eller lignende på de omkringliggende grønne arealer.

    4. Hegn.

      Beboere skal anvende samme type godkendte hegn, som opsat ved parkeringsarealerne, samt ved affaldsstationer. Hegnet er et skift-på-skift hegn – det vil sige et hegn med forskudte brædder med ca. 10. cm. mellemrum.

    5. Udvendigt træværk.

      Vedligeholdelse af udvendigt træværk aftales blokvis og udføres efter behov på en sådan måde, at husene holdes i god stand, samt holdes ensartet. Byggeriets oprindelige farver på træværket er godkendt af Aalborg Kommune, og følgende farver skal bruges, som der står beskrevet i ordensreglementet. 

      Det kan kun på det kraftigste opfordres til at alle følger de udstukne retningslinjer for dette således at der fortsat kan bibeholdes en linje i Grundejerforeningen. Skulle der være huse hvor ovenstående farver ikke er anvendt opfordres pågældende til at ændre til Grundejerforeningens farver ved kommende maling af træværk. Hvis træværket på et hus – efter bestyrelsens skøn – ikke er holdt i en rimelig stand, kan bestyrelsen med en måneds varsel få arbejdet udført af et malerfirma for ejerens regning.

      Ønskes der opsætning af f.eks. fibertræ eller non-wood i stedet for træ, skal dette ligeledes ske i overensstemmelse med lokalplanen, så helhedsindtrykket for området bevares. Farverne skal fortsat overholde de farver, som er beskrevet i ordensreglementet.

      Erstatninger:
      Gori 77 – er erstattet af 606 vandig (vandbaseret)
      Gori 88 – er erstattet af 605 Solvent /alkyd (oliebaseret)

      Øvrige muligheder:
      Gori 502 er vandig (vandbaseret)
      Gori 505 er solvent/alkyd (Oliebaseret)
      Gori 506 er vandig (vandbaseret)

      Godkendt maling Tritonvej

        1. Hvid Gori: (Sternbånd og underbeklædning)
          Gori 606.110 (vandig)  (Før: 77.110) eller
          Gori 605.110 (solvent)  (Før: 88.110)
        2. Drivtømmer Gori
          Gori 502.202 (vandig) (før 77.202) eller
          Gori 506.202 (vandig) (før 77.202) eller
          Gori 505.202 (solvent) (før 88.202)
        3. Almueblå
          Gori nr. 606.808 (vandig) (før 77.808) eller
          Gori nr. 605.808 (solvent) (før 88.808)
        4. Tryk imprægneringsgrøn
          Gori 502.706 (vandig) (før 77.706) eller
          Gori 506.706 (vandig) (før 77.706) eller
          Gori 505.706 (solvent) (før 88.706)
        5. Lysbrændt Sienna
          Gori 606.522 (vandig) (før 77.522) eller
          Gori 605.522 (solvent) (før 88.522)
    6. Husdyr.

      Husdyr skal være under opsyn jævnfør gældende lov. Efterladenskaber skal fjernes umiddelbart efter afleveringen. 

      Den enkelte husdyrsejer har pligt til at sikre mod larm fra f.eks. gøende hunde ved f.eks. at lukke dem ind. Katte og andre husdyr, skal så vidt muligt holdes indenfor egen matrikel og til mindst gene for naboerne. Vis hensyn til børn og andre der færdes på fællesarealerne. Hundeposer må ikke henkastes. Der må ikke efterlades dyrefoder udenfor, af hensyn til skadedyr og rotter.

    7. Postkasser.

      Det skal henstilles at beboerne anvender samme type postkasse som vedtaget på generalforsamlingen, af hensyn til ensartetheden i bebyggelsen. Ved tvivl kontakt bestyrelsen.

    8. Renholdelse.

      Grundejer skal holde deres egne parceller og eventuelle hegn fri for affald og skrald således at de grønne arealer fremstår på en pæn og nydelig måde.

    9. Udendørs lamper.

      Det opfordres til at alle beboer anvender samme type lampe som vedtaget på generalforsamlingen som udendørsbelysning på det enkelte parceller. Ved tvivl kontakt bestyrelsen.

    10. Gadelys.

      Hvis der konstateres fejl eller mangler ved den belysning skal der tages kontakt til et medlem af bestyrelsen.

    11. Flag.

      Grundejerforeningen har indkøbt flag, der ligger i skuret ved parkeringspladsen og det kan anvendes af grundejerforeningens medlemmer efter behov.

    12. Indflytning/fraflytning.

      Det er vigtigt, at der ved ind – og fraflytning umiddelbart gives besked til kassereren for Grundejerforeningen.

    13. Kontingent.

      Der betales kontingent til Grundejerforeningen 2 gange pr. år – og det årlige kontingent fastsættes på den årlige generalforsamling. Betalingerne sker den 1. april og 1. oktober.

    14. Legepladsen.

      Legepladsen ved tennisbanen er betalt af foreningen og opstillet af beboerne på aktivitetsudvalgets initiativ. Legepladsen er primært til brug for foreningens medlemmer. Legepladsen er en fælles aktivitetsplads og det er alles ansvar, at området bliver bibeholdt i ordentlig stand. Mangler og defekter ved legepladsen meddeles omgående til et medlem af bestyrelsen, der vil sørge for den videre udbedring.

    15. Generalforsamling.

      Generalforsamlingen afholdes i henhold til foreningens vedtægter. Normalt vil generalforsamlingen blive afholdt ca. 2 måneder efter regnskabsårets afslutning (der følger kalenderåret)

    16. Nøgler.

      Der forefindes en nøgle til det fælles redskabsskur ved tennisbanen. Nøglen kan lånes ved en af foreningens bestyrelsesmedlemmer.

    17. Snerydning.

      Grundejerforeningen indgår løbende aftale med et servicefirma omkring snerydning og saltning af stier i Tritonparken, hvor den gældende rydningsplan kan ses på tritonparken.dk. Såfremt servicefirmaet svigter, så er det den enkelte grundejer, som har snerydnings- og glatførebekæmpelsespligten.

    18. Grønne arealer.

      Grundejerforeningen har indgået en aftale med et servicefirma, der forestår almindeligt vedligehold af de grønne arealer i foreningen – herunder ligeledes klipning af hække der henhører under grundejerforeningen. Græsslåning varetages ligeledes af et servicefirma. Hvis der er kommentarer til vedligehold mv. af fællesarealer meddeles det til bestyrelsen.

    19. Haveredskaber mv.

      Grundejerforeningen har indkøbt haveredskaber, stige, trillebør, ukrudtsbrænder, hækklipper  mv. Disse henstår i de 2 redskabsskure og kan lånes efter behov.

Sidst opdateret ( torsdag den 30.5.2024 )